JDB Graphics

Ik ben Jonathan de Blok, ZZPer sinds 2001. Hieronder staan een aantal van de meest voorkomende werkzaamheden uitgelicht om een indruk te geven waar ik o.a. voor inzetbaar ben. Naast al het visuele werk doe ik ook veel aan software development voor zowel m’n eigen pipeline als voor andere. Door de jaren heen ben ik mezelf altijd op zowel creatief als technisch vlak blijven ontwikkelen. Mooie dingen maken met technisch slimme oplossingen en een goede samenwerking, dat zijn de leukste klussen!

VFX / TRACKING / COMPOSITING

Bij het combineren van 3d met video komt altijd veel creativiteit en techniek kijken. Strakke camera tracking, goede match van de belichting en naadloze integratie in het beeld! Voor de complexere shots kom ik ook regelmatig op de set voor de VFX Supervision, ik zorg er dan voor dat de shots goed te tracken zijn en maak de 360HDR foto’s die nodig zijn voor de 3d. Omdat ik meestal zelf het hele traject van de tracking, 3d en compositing doe kan ik alles goed op elkaar afstemmen.

2d & 3d / Visuals / Animation

Van cartoon tot fotorealisme, van eenvoudig pack shot tot complete virtuele sets. Dit is een heel breed onderwerp en kan bijna overal voor worden in gezet. Veel van m’n werk op dit vlak gaat over het inzichtelijk maken van een onderwerp. Denk hierbij bijvoorbeeld aan assemblage instructies, veiligheid protocollen, de werking van machines en data visualisatie.  Hierbij moet uiteraard het verhaal duidelijk verteld worden en daarnaast zijn ook het ritme van animaties, de flow van edit, kleur gebruik, audio en nog tal van andere aspecten ook belangrijk om tot een goed geheel te komen.

360 / Stereo / VR / ArchViz

360 graden fotografie in combinatie met 3d is een sterke combinatie omdat het  onderwerp inzichtelijk gemaakt wordt binnen de bestaande context. Een veel voorkomende toepassing hiervoor is bij stedenbouwkundige projecten waarbij in een 360 beeld de toekomst visualisatie geplaatst wordt. Dit kan ook in stereo VR gemaakt worden waardoor het voor bewoners echt tot level komt.

Renderfarm / Pipeline TD / Plugins

Door een eigen renderfarm op basis van Amazon’s EC2 platform worden dagen renderen gereduceerd tot enkele uren. Dus korte levertijden en snelle iteraties. Ook voor simulaties van vuur, rook en vloeistoffen.

Door uitgebreide ervaring met script en plugin development kan ik waar nodig m’n eigen toolset uitbreiden en zo altijd een efficiënte en flexibele workflow creëren. Een paar uur development kan dagen werk uitsparen binnen een project en automatisering van veel voorkomende handelingen voorkomt fouten en zorgt voor consistentie.

Sommige plugins zijn ook uitgebracht, deze zijn te hier te vinden.

WordPress Video Lightbox